Är livet en melodi som börjar och slutar när den vill?

Jag går, i en ensam värld.

Jag ser, en annan värld.

Där jag går, lyser solen upp.

Där jag lämnar ett avtryck, stannar solen kvar.

För det här är mitt liv, ett liv av svek, ett liv av tro.

Där jag ser, en skugga dö.

Där jag ler, lever en skugga igen.

När jag ställer mig upp för att se på ett högre stadium, ser jag en medmänniska.

När jag letar i det förgångna, ser jag ett öga.

När jag letar i min framtid, ser jag en hand.

För det här är mitt liv, ett liv av hopp och tilltro.

Där jag går, ser jag evig snö.

Där jag ler, skiner ett ljus.

Där jag kastar en sten, landar den mjukt.

För det här är mitt liv, ett liv av önskan, ömkan.

Ett liv av hopp och tilltro.

Där jag använder en penna tecknas små ord.

Små ord illustrerar ett budskap.

Mitt budskap är, även det minsta. Spelar roll.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0